Радіо будить думку. Навіть в ті години, коли дуже хочеться спати.

foto 1_583x437

Значущість радіо в сучасному суспільстві, як і раніше, висока – воно все ще близьке до споживача та є тим ЗМІ, яке динамічно розвивається. При цьому виникнення нових медійних технологій змушує його змінюватися та набувати нових форм. Не змінюється тільки роль і значення радіомовлення для населення. Для абсолютної більшості це і головне джерело отримання інформації, і емоційний фон, і щоденний співрозмовник. За останні два роки в Україні не проводилося широкомасштабних соціологічних досліджень щодо місця радіо в системі ЗМІ. Останніми повноцінними статистичними даними можна назвати дослідження української дослідницької компанії Gfk Ukraine в рамках міжнародної конференції «Нові медіа – нові можливості» в березні 2014 року. Згідно отриманих даних, радіо слухає 90% мешканців України у містах з населенням «50 тис+» віком від 12 до 65 років. З них 14% слухають його в Інтернеті. Середня тривалість прослуховування радіо через веб становить 3 год 20 хв, в той час середнє загальне радіо прослуховування – 4,5 год.

Тож, враховуючи сферу наших інтересів, спеціально до 16 листопада – Дня працівника радіо, телебачення та зв’язку в Україні – ми поцікавилася у мешканців Нової Каховки: «Чи слухають вони радіо?» та «Яке місце воно посідає у їхньому житті?»

Актуальність дослідження зумовлена недостатнім рівнем обізнаності  радіомовників про потреби слухача. Метою дослідження стало визначення шляхом соціологічного опитування популярності прослуховування радіо в місті та чинників, які йому сприяють. Об’єктом дослідження стали особи віком 12-60+ років, які взяли участь у соціологічному опитуванні. Вибірка опитування склала 40 респондентів. Це мешканці та гості Нової Каховки, більшість з яких, звісно, міські жителі. За соціальним положенням, респонденти були обєднані в декілька категорій: працюючі особи, домогосподарі (та матері, які перебувають у декретній відпустці або у відпустці по догляду за дитиною), пенсіонери, студенти та школярі. Якщо казати про вид діяльності опитуваних, то серед них можна було зустріти і лікарів, і приватних підприємців, працівників сфери обслуговування тощо.

 

Diagramma_586x300

За проведеним нами дослідженням, радіо залишається популярним ЗМІ в Новій Каховці. Опитування підтвердло той факт, що більшість серед тих, хто слухає радіо (80%) – чоловіки (більш ніж 90%). Із всіх респондентів 8 людей не слухають радіо взагалі (20%). Радіо «Нова Каховка» регулярно слухають близько 20% людей, які взяли участь у опитуванні, нерегулярно – відсоток зростає до позначки 30. Так, пенсіонерка Надія впевнено заявила, що з ефіру місцевого радіо для неї починається день.

Більшість опитуваних слухає радіо кілька разів на день. Це переважно в той час, коли люди збираються або йдуть на роботу і при поверненні додому. Деякі навіть зізнаються, що мають час на прослуховування радіостанцій протягом робочого часу. Жінки найчастіще долучаються до прослуховування радіо, коли займаються домашніми справами або вранці відправляють чоловіка на роботу та дітей до школи. Чоловіки найбільше слухають радіо, коли пораються в гаражі або на дачі, працюють з комп’ютером в офісі та знову ж таки в дорозі. Нажаль, для молоді радіо не є головним ресурсом отримання інформації та предметом для релаксації. В основному для них це фон для навчання та відпочинку.

За даними дослідження, найчастіше люди звертаються до прослуховування радіо, щоб послухати музику та отримати останню інформацію. Найбільший відсоток серед опитуваних – 50% – хотіли би чути на радіостанціях відносно однакову частину інформаційного та розважального насичення. 28% схильні до розважального мовлення: музичних передач та гумористичних шоу. 15% задовольняє лише інформаційний контент – новини (в основному новини Нової Каховки та регіону). Були й такі, хто постійно тримає руку на пульсі подій.

До речі, майже половина зі всіх опитаних зізналась, що не довіряє новинам в ЗМІ. І найменший відсоток респондентів віддали би перевагу науково-популярному чи пізнавальному контенту – 7%. Вибір таких людей – історична, соціологічна, психологчна та економічна тематика.

Що стосується безпосереднього наповнення радіоефірів, то більшості хотілось би подання у такому вигляді: інформативні випуски (новини) + музичне оформлення (музичні збірки та плейлисти)  + розважальне (гумористичні передачі, пранки, скетчі тощо) чи пізнавальне різнобарв’я (дискусії з цікавими людьми, формат журналістського розслідування). Якщо казати про музичне наповнення, то опитувані були схильні до трансляції україномовної та зарубіжної популярної музики, також звучали варіанти щодо естради та рок-музики 70-80-х років і ін. Цікавим є той факт, що немаленька частина опитуваних також стверджувала, що, слухаючи виключно радіостанції з розважальним контентом, хотіли би чути ще більше такого наповнення, що досить парадоксально.

Мовленнєві програми слухає невеликий відсоток опитуваних, в основному це люди, яких можна назвати соціально незахищеною групою населення – пенсіонери, ветерани, інваліди. За способом прослухування популярними засобами виявились: для молоді – інтернет, для людей середнього віку – ФМ-радіоприймачі, а для категорії за 60 років – дротове радіо, або так звані «брехунці». Щодо добової активності, то респонденти найчастіше слухають радіо вранці та увечері.

85% респондентів відзначає, що радіо не втратило своєї ролі та займає відповідну частину повсякденного життя новокаховчан. Хоча майже всі згодились, що радіо втрачає свою популярність та інколи не витримує жорсткої конкуренції з інтернет-ресурсами та телебаченням, більшість зазначила, що наразі радіо знаходиться на одному рівні з друкованими засобами масової інформації – газетами, журналами. Але своєї актуальності воно не втрачає, серед головних переваг радіомовлення у порівнянні з іншими ЗМІ є: «доступність» та «зручність» отримання інформації; контент сприймається краще у порівнянні з телебаченням та так званими «зоровими» ЗМІ, декого професійний поставлений голос «заспокоює», а для інших – це свого роду «спілкування».


Щодня в редакції Новокаховської міської радіоорганізації – гості, з якими спілкуємось на різні теми. Ось – лише кілька відомих облич. Новокаховське радіо продовжує працювати, готувати нові випуски, озвучувати актуальні теми – слухайте нас щодня – на хвилі 100,9 ФМ – о 7.00, об 11.00, о 18.00, на дротовому радіо – о 6.30. Ми завжди раді зустрічі з вами. Адже ми працюємо для вас!


foto 2_583x437

foto 3_583x777

foto 4_583x437

foto 5_583x437

foto 6_583x437

Опитування провів кореспондент Новокаховської міської радіоорганізації Ігор Бурлаченко.

[SvenSoftSocialShareButtons] Коментування і розміщення посилань заборонено.

Коментарі закриті.