Все – в інтересах споживача.

Нормальне функціонування ринку неможливе без довіри споживача до виробника, без гарантованого балансу між інтересами виробника та споживача. 

Прагнучи до  досконалості в організації всього процесу споживчого ринку, ми повинні робити все від нас залежне для поліпшення якості життя кожного громадянина нашого міста і держави в цілому. 

15 березня в Україні відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів.  Допомагає мешканцям нашого міста відстоювати свої права інспекція у справах захисту прав споживачів Новокаховської міської ради у межах наданих повноважень.

Одним із головних завдань інспекції згідно Закону України “Про захист прав споживачів” є забезпечення своєчасного та повного розгляду звернень громадян,  надання їм кваліфікованої допомоги у вирішенні проблемних питань.

На жаль, як свідчить кількість звернень щодо порушення прав споживачів у сфері торгівлі та платних послуг, деяка частина суб’єктів господарювання працює, порушуючи законодавство про захист прав споживачів. Починаючи з елементарного оформлення куточка покупця в торговельному приміщенні, де повинна бути розміщена інформація про суб’єкт господарювання,  витяги зі Закону та правил торгівлі, та завершуючи відмовою споживачу в його законних правах та вимогах. Поширеним явищем є невидача розрахункових документів під час реалізації товару. Хоча, згідно зі законодавством, продавець зобов’язаний видати розрахунковий документ – чи то касовий, чи товарний чек. А відсутність такого документу згодом позбавляє споживача права висувати свої претензії щодо даного товару.

Відповідно Закону України “Про захист прав споживачів”, в усіх об’єктах торгівлі, ресторанного господарства та сфери побутових послуг  обов’язково повинен знаходитися на видному та доступному місці куточок покупця.

Суб’єкту господарювання в куточку покупця  необхідно розмістити наступну  інформацію:

  1. Найменування власника або уповноваженого ним органу (його адреса, ПІБ керівника (власника); крім того, найменування та адреса виробника і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від покупця, а також проводить ремонт, технічне обслуговування, якщо цим не займається продавець;
  2. Книгу відгуків та пропозицій.
  3. Торговельний патент, ліцензії, сертифікати відповідності на продукцію, яка підлягає обов’язковій сертифікації відповідно до встановлених законодавством вимог;
  4. Закон України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 р №1023-ХІІ,
  5. В залежності від сфери діяльності суб’єкта господарювання – відповідні Правила продажу непродовольчих товарів або Правила продажу продовольчих товарів, Порядок провадження торгівельної діяльності та Правила побутового обслуговування населення;
  6. Адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів:

–  Головне управління Держпродспоживслужби в Херсонській області, м. Херсон, вул.Перекопська,17, тел. (0552) 32-17-36, (0552) 26-26-43;

–   Управління захисту споживачів: м. Херсон, вул. Старообрядницька (Комсомольська), 34, тел. (0552) 26- 36-06, 0913319890.

–   Новокаховська інспекція у справах захисту прав споживачів,

пр. Дніпровський, 23, м. Нова Каховка,  тел. (05549) 4 33 09.

  1. Інформацію про позачергове обслуговування інвалідів.
  2. Інформацію про обмеження віку на придбання тютюнових виробів та алкогольних напоїв.
  3. Журнал реєстрації перевірок.
  4. Контактний номер телефону суб’єкта господарювання для урегулювання конфліктних ситуацій.

При здійсненні своєї діяльності підприємці повинні дотримуватись чинного законодавства України про мови, а саме: при  оформленні вивісок, цінників, куточка споживача тощо необхідно застосовувати державну мову.

Шановні друзі! Напередодні свята бажаємо Вам міцного здоров’я, щастя, благополуччя, життєдайних сил на довгі роки, і вдалих покупок!

Начальник інспекції у справах захисту прав споживачів А.М.Прокопенко

[SvenSoftSocialShareButtons] Коментування і розміщення посилань заборонено.

Коментарі закриті.