Якщо ваші права порушено.

В повсякденному житті будь-якої людини торгівля, сфера надання послуг і побутове обслуговування населення відіграють велику роль. Як споживач, кожен громадянин може розраховувати на захист державою своїх законних прав на придбання якісного продукту, який відповідає заявленим параметрам і характеристикам.

Ці питання регулюються Законом України «Про захист прав споживачів», Цивільним кодексом, іншими законами та нормативними актами.

Купуючи неякісний товар, ви звертаєтеся з претензією до його продавця і вимагаєте обміну або повернення придбаної речі. Законодавством передбачено безумовне виконання цієї вимоги протягом гарантійного терміну після покупки.

  Люди, далекі від юриспруденції, придбавши неякісний товар, часто не знають, ЯК:

–  захистити себе і що робити, якщо продавець відмовляє вам у вашому законному праві, або після покупки пройшло вже більше двох тижнів;

– відновити порушені права: обміняти товар або отримати назад гроші, сплачені за продукцію неналежної якості;

– розібратися: чи входить куплена річ в перелік товарів, що не підлягають обміну та поверненню;

–  відшкодувати збиток, заподіяний продажем бракованого товару або наданням неякісних послуг;

– виконати гарантійні зобов’язання, які законом встановлено для будь-якого товару, навіть якщо в документах на нього не вказаний гарантійний термін.

Пропонуємо розглянути деякі звернення споживачів, що надійшли до інспекції у квітні цього року. Консультація щодо захисту прав споживача допоможе розібратися у тонкощах чинного законодавства:

? –купила прилад для контролю рівня цукру – глюкометр, придбала додаткову упаковку тестів.    З часом виявилось, що вони іншого виробника, і до мого глюкометру не підходять. Як вирішити проблему?

– Звернутись до «Медтехніки». В цьому випадку провина продавця, він повинен був перевірити відповідність тестів. (В результаті втручання інспекції, споживачу було проведено заміну на належні тести).

? – На початку 2019 року придбали лампу для виведення курчат, яка відразу перегоріла. Але в магазині не приймають претензії.

– Звісно, у Вас є право на повернення неякісного товару, необхідно пред’явити чек та упаковку  товару, на який зазначена гарантія. При наявності цих документів питання буде вирішено.

? – 20.05.2017 придбали кавову машину вартістю майже 30 тис.грн., а вона в перші дні  2019 року перестала виконувати деякі функції – не нагріває молоко для кави, пара йде повз чашу. Сервісний центр недолік не усунув, магазин не приймає претензії.

– З письмовою заявою слід звернутись до Держпродспоживслужби з проханням долучитись до вирішення питання по суті – адже на такий товар гарантія становить більше року, про що зазначено в гарантійному талоні виробника. Якщо висновок СЦ Вас не задовольнить, маєте право вимагати проведення незалежної експертизи, яка проводиться за рахунок виробника.

? – Під час прийняття товару на гарантійне обслуговування магазин не видав акт приймання товару, обмежився лише квитанцією. Але після ремонту складно буде довести, в якому стані була техніка, випадки бувають різні. 

– Згідно правил торгівлі складно-побутовою технікою, під час прийомки товару до СЦ продавець зобов’язаний оформити акт приймання із зазначенням зовнішнього стану товару та вписати всі претензії до роботи приладу. (Підприємцю вказано на порушення законодавства, споживач отримав гроші за неякісний товар).

? – Придбала сережки зі срібла. Уважно розглянувши покупку, виявила дефекти виробництва, та ще мені здалось, що срібло значно темніше в місцях заглиблення. Маю намір повернути товар, але мені відмовляють. Чи правий продавець?

Вам слід звернутись до керівника закладу з письмовою претензією з метою з’ясування   причини недоліків. (Керівник прийняв рішення згідно Закону, повернув гроші).

  ? – У грудні 2018 року поставила зубний протез. Лікар зачепив здоровий зуб, і сьогодні мені потрібно його пломбувати. За чий рахунок?

– За рахунок винної особи. Завжди наполягайте на чеку, в якому зазначено, які роботи проводились, та вимагайте гарантію.

В інспекції з питань захисту прав споживачів ви можете проконсультуватися з будь-яких питань, що стосуються ваших прав як споживача. Скористайтеся попередньо можливістю отримати безкоштовну консультацію, дізнавшись відповідь на своє питання до того, як виникне проблема. Телефонуйте до інспекції у Новій Каховці – 4-33-09, і приходьте за адресою – пр. Дніпровський, 23. каб. 223.

Начальник інспекції Антоніна Прокопенко

[SvenSoftSocialShareButtons] Коментування і розміщення посилань заборонено.

Коментарі закриті.