ЯК СТВОРИТИ БРЕНД МАЛЕНЬКОГО МІСТА?

Сьогодні, коли невеличкі українські міста наново вчаться наповнювати свою скарбничку, визначальним є формування якісно нової стратегії розвитку громади.

З остаточною зупинкою колись потужних промислових підприємств Нова Каховка постала перед складним вибором: в якому напрямку рухатися далі?

Відчутну частку надходжень може принести туризм. Нова Каховка вже зарекомендувала себе як потопаюче у зелені місто-оаза на березі велетня- Дніпра, вздовж якого – тисячі кришталевих джерел. Не позбавлене місто унікальних атракцій, на гідному рівні знаходиться інфраструктура. Новокаховчани відкрили для себе і «кам’яні вишиванки» Григорія Довженка. Головне – зацікавити туристів, або ж, кажучи більш прагматично, – «продати продукт». У планах міського КП «Агенція регіонального розвитку» – активно взятися за розробку туристичної привабливості міста. Розпочати ж планують з брендингу.

Якраз у нагоді став майстер-клас Ігоря Чави – директора КП «Туристично-інформаційний центр м. Дрогобича», який він дав у рамках VI Таврійського туристичного конгресу. Протягом чотирьох годин 20 експертів з усієї України та з-за кордону ділилися власним досвідом розкриття туристичного потенціалу. Фахівці навчали організації локальних фестивалів, дієвих практик залучення коштів на туризмі, інноваційним підходам для гідів, завершуючи зовсім незвичними речами, приміром – звабою туристів ароматом улюблених фруктів та напоїв чи гламурним кемпінгом. Однак, найбільш доречним для новокаховчан став виступ спікера з міста-побратима, який буквально на пальцях пояснив, як лише за кілька років Дрогобич перетворився на туристичну Мекку для шукачів цікавинок.

«Дрогобич почав розвиватися як туристичне місто тільки три роки тому. До цього цим мало хто займався. Коли я приступив до роботи, у мене було 5 головних завдань. Одне з них – створення якісного логотипу. Я знайшов людей, які були зацікавлені в розвитку свого міста. Це маркетологи, дизайнери, активісти. Ми спілкувалися у соцмережах, де виписували свої ідеї та пропозиції, узгоджували стратегію», – розпочав пан Ігор. Таким чином, він акцентував: без активної і діючої команди щось створити практично неможливо. На цьому постійно наголошували й інші експерти.

Фахівець розповів, що брендування Дрогобича умовно розділили на два етапи: обрання слогану, і вже потім – логотипу. Вкрай важливою була участь громадськості, яку не тільки сповіщали про хід процесу, а й активно залучали до участі у ньому. Головне, як зізнається керівник ТІЦ-у, було отримати їхнє схвалення: «Ми запитали у дрогобичан: з чим вони асоціюють своє місто, і чому- саме з цим? Цю кампанію ми запустили у листопаді 2016 року. Було складно, але до нас прийшло багато відгуків і пропозицій. Ми отримали біля 30 ідей слогану, три з яких визнали найоптимальнішими, і які потім поставили на публічне голосування. Близько 70% голосів люди віддали за слоган «Дрогобич – у ньому вся сіль!». Вибір виявився надзвичайно вдалим, адже Дрогобицька солеварня – найдавніше діюче підприємство в Україні, яке безперервно працює з 13 століття. «Біле золото» з шахт заводу постачалося ще Київській Русі, а згодом розійшлося по всій Східній Європі.

«Далі ми зайнялися логотипом. Я самостійно обдзвонював брендингові компанії, робив все можливе, аби заявок було якомога більше. По завершенню у нас було 14 пропозицій. Щоб обговорити кожну заявку, ми ініціювали створення комісії з громадськості, бізнесу і влади, і обрали ту, яка відповідала всім критеріям і була унікальною. Її унікальність не тільки в тому, що вона відбиває суть Дрогобича. Обраний логотип може жити у різних проявах – освіті і науці, культурі і промисловості тощо. Цікаво, що у ньому використаний цинамоновий колір  (ред. – кольору кориці, смаженої кави, шоколаду), який тісно пов’язаний з воєнною історією Дрогобича. У логотипі зашифровані відсилання на солеваріння, науковий розвиток (ред. – Юрій Дрогобич – перший український автор друкованої книжки і викладач Миколая Коперника), емоційна складова», – розповів про другий етап брендингу пан Ігор.

Поряд з цим, дрогобицькі фахівці створили кольористичну гастрономічну карту, на якій позначили цікаві для туристів місця і об’єкти. Спікер наголошував: йому особисто довелося переконувати бізнесменів в необхідності унікальних страв в меню. Інакше – турист не піде. Наразі, більшість з пропозицій зав’язані на головній дрогобицькій фішці – солі. Наприклад, кава чи морозиво з білою приправою викликає у мандрівників неабиякий інтерес. Цей факт також підтвердила у своєму виступі голова ГО при управлінні туризму Львова Тетяна Гончаренко. «Приїхавши до Нової Каховки, я відвідала декілька закладів харчування. Особисто я не хочу їсти в Новій Каховці борщ чи «цезар». Я очікувала на страви зі спаржею (ред. – фермери херсонського регіону вирощують аспарагус), однак ніде їх не знайшла», – розводила руками жінка.

На сьогодні Дрогобич активно працює над різноманітною промоційною та сувенірною продукцією: брендовані футболки, світшоти, порційна ароматизована сіль тощо. Велику увагу працівнику ТІЦ-у приділяють привабливості міського простору: скульптури, інсталяції, мурали, арт-об’єкти, нічне освітлення. У результаті – про Дрогобич почали писати центральні українські ЗМІ, що привабило туристів з усіх куточків України.

          Ігор Чава поділився враженнями від перебування у нашому місті. Він, вперше побувавши у Новій Каховці, не стримував емоцій: «Відверто, я був здивований, що настільки чисте місто! Не буду приховувати – я такого не очікував! Бо головні проблеми міст на сьогодні – це дороги і недостатній благоустрій. У вашому місті є зміни – і їх видно. Я прогулювався парком –і розповідав рідним по телефону, як у вас гарно, затишно і дуже чисто. Це важливо! Напередодні працівники Агенції провели для мене екскурсію Новою Каховкою. Побачили місто з висоти оглядового колеса. Здивувала вартість послуги – 10 грн. Важливо, що ви зберегли такий парк атракціонів, модернізували. Бо більшість міст цього не мають. Таке легко знищити, але дуже важко відновити, повернути. Ви зберегли парк, який радує і дітей, і дорослих. Це велика праця і велика заслуга всієї команди міста і міського голови. Ви молодці, що так робите».

[SvenSoftSocialShareButtons] Коментування і розміщення посилань заборонено.

Коментарі закриті.