ДЕЯКІ ПРОДУКТИ «ЖИВУТЬ» ЛИШЕ ДВІ ГОДИНИ

З настанням спекотної погоди на ринках та вулицях Нової Каховки активізувалась торгівля городиною, ягодами. Не поступаються і продавці молочної продукції, риби, яєць, птиці та інше. І все це – просто неба, з порушенням всіх законодавчих норм, та в цілому -відсутністю відповідальності продавців перед покупцями. Аби продати! Але літня спека – найнебезпечніша пора для продажу продуктів, особливо – на вулиці.

Необхідно знати, що до товарних груп продуктів короткого терміну зберігання належать молочні продукти, варені ковбаси, м’ясо, хлібобулочні та кондитерські вироби, свіже і охолоджене м’ясо, риба, м’ясні та рибні напівфабрикати, соління-салати і овочі-фрукти. Товар потребує спеціальних умов транспортування, передпродажної підготовки та продажу.

Найкоротші терміни зберігання (2-4 години) встановлені для готової гарячої їжі в кулінарних відділах, трохи довше (12 годин) – для салатів, 36 – тортів з масляним кремом і деяких сирків, 48 – молока в м’якій плівці, м’ясних і рибних напівфабрикатів, паштетних ковбас, свіжих м’яса і риби, 72 – молочних продуктів, йогуртів, сиркових десертів. Найбільший термін зберігання – у живих кальмарів, прісноводної і океанської риби в акваріумах – до двох тижнів. І все це при наявності холодильного обладнання.

Найбільш проблемна група – овочі, фрукти, ягоди, придатні до вживання протягом декількох діб і тижнів, в залежності від виду і стиглості на момент покупки у постачальника. У разі втрати товарного вигляду і перезрівання магазини намагаються позбутися їх за ціною, нижчою від закупівельної.

Складно продавати молочну групу товарів за відсутністю холодильних камер, але саме ця продукція повним ходом реалізується з рук.  Та ж проблема з продажу ковбас власного виробництва.

Ринок цієї продукції досить чутливий як до об’єктивних (температурного режиму, тривалості сезону високих температур і т.п.) так і до суб’єктивних чинників ( непродумане підвищення цін, постійне їх коливання, платоспроможний попит населення та ін.)

Іноді вулична торгівля приносить певні незручності: об’єкти розташовані на досить вузькому тротуарі, прилегла територія засмічена, молоко розлите в пластикові пляшки невідомого походження та сумнівної чистоти, обслуговують неохайного вигляду продавці з брудними руками, та інше.

З досвіду роботи інспекції, продукти, які продають під відкритим небом, можуть виявитися небезпечними – зіпсованими, містити завищену кількість нітратів та взагалі мати невідоме походження.

У більшості продавців як на міських вулицях, так і при кіосках під рукою немає проточної води. А документи на якість товару вони не показують навіть поліції, не кажучи про звичайного покупця. Найчастіше таких документів просто немає.

Продавці працюють без проходження медогляду: без санітарних книжок, часто без офіційного оформлення, нібито на випробувальному терміні. На продукцію відсутні цінники, а отже ціна може змінюватися в залежності від нахабства продавця, по-іншому не скажеш.

За всі порушення, особливо за торгівлю без документів на якість продукції, передбачено штраф. Рекомендуємо підприємцям не чекати перевірок, а налагоджувати виносну торгівлю належним чином.

А споживачам радимо уважно вибирати продукти харчування, вимагати охайності  і ввічливості продавця.

Начальник інспекції у справах                                                                                    Антоніна Прокопенко

захисту прав споживачів                         

[SvenSoftSocialShareButtons] Коментування і розміщення посилань заборонено.

Коментарі закриті.