НА ЩО СКАРЖАТЬСЯ СПОЖИВАЧІ?

В місті Нова Каховка інспекція у справах захисту прав споживачів постійно проводить роботу щодо державного захисту прав споживачів, керуючись статтею 42 Конституції України, статтями 16, 20, 25 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Законом України “Про захист прав споживачів”, Указами Президента України, розпорядженнями обласної державної адміністрації, міського голови, рішеннями сесій міської ради.

На виконання Закону України «Про захист прав споживачів» основна увага приділяється зверненням споживачів на неякісний товар та послуги. Так у І півріччі 2019 року особисто до інспекції звернувся 101 споживач, понад 65 споживачів отримали консультацію за телефоном з різних питань:

– продаж товарів без відповідних супровідних документів та повної інформації – 16   скарг;

– порушення права споживача на гарантійне  обслуговування  – 35 скарг;

– порушення права споживача на повернення або обмін товару  –  24 скарги;

– обрахунок або обважування покупців –  8  скарг;

– реалізація продукції, термін придатності яких минув –  7 скарги;

– щодо надання послуг – 14 скарг.

Взагалі задоволено 125 скарг, за якими споживачам повернуто понад 140 тис. грн. за неякісну побутову техніку, взуття, предмети побуту та продукти харчування.

В цілому розглянуто скарг на суму 337,7 тис. грн., робота за іншими скаргами продовжується.

Вирішувати питання по задоволенню претензій споживачів доводиться шляхом листування та бесід з роз’ясненнями норм законодавства. Протягом І півріччя 2019 року зусиллями інспекції у справах ЗПС виявлено такі порушення, як нетактовну поведінку продавців відносно покупця, не дотримання термінів гарантійного обслуговування, неналежне виконання послуг, неналежне оформлення куточків споживача тощо.

Протягом І півріччя за скаргами споживачів інспекцією проведено 24 обстеження суб’єктів господарської діяльності, які здійснюють продаж товарів та надання послуг на території міста, складено 17 актів.

Щокварталу проводиться моніторинг звернень споживачів. Основною причиною виникнення скарг є неуважність споживачів при передачі складної побутової техніки на гарантійній ремонт, незнання норм законодавства при оформленні договорів купівлі-продажу. В деяких випадках продовжують замовляти послугу по рекламі у газетах, в Інтернеті. Як правило, така домовленість взагалі не оформлюється документально. Не кращі результати при продажу складно-побутової техніки, телефонів мобільного зв’язку.

Зросла кількість надання консультацій через пресу, радіо. Так, в І півріччі через засоби масової інформації надано 31 матеріал з різних питань, що захищають права споживачів,  на сторінках міських газет – 11, на сайті газети -11,на сайті міста – 9.

Начальник інспекції                                                                           Антоніна Прокопенко

[SvenSoftSocialShareButtons] Коментування і розміщення посилань заборонено.

Коментарі закриті.