28% СІМЕЙ ОТРИМУВАЛИ СУБСИДІЮ В ОПАЛЮВАЛЬНИЙ ПЕРІОД

Останніми роками питання субсидії торкнулося більшості українських сімей. Напряму це стосується і новокаховчан, яким постійно допомагають фахівці управління соціального захисту. Про перебіг і результати найскладнішого – зимового субсидіарного періоду – на засіданні виконавчого комітету 25 червня, повідомила начальник міського УПСЗН Олена Стоянчук.

Вона нагадала: на призначення субсидії впливає чимало факторів. Переважно – це рівень доходу сім’ї. Зважаючи на значну кількість пенсіонерів, субсидіантів у нашому місті багато. У 2017-2018 роках в опалювальний сезон за субсидією звернулося 70% новокаховчан. Рік потому – 55,7%. Доповідач пояснює: з кожним роком статки у населення зростають. За минулий рік управлінням було опрацьовано 16 090 справ щодо призначення субсидії на суму 108 млн. 453 тис. грн. Це на 46 млн. грн. менше, ніж у 2017 році. На кінець минулого року субсидію отримували 8 070 домогосподарств, або 28% сімей Новокаховської міськради. Це майже вдвічі менше за показник 2017 року у 51%. Середній розмір субсидії в крайній опалювальний період склав 1,9 тис грн. на домогосподарство.

Водночас підвищуються тарифи на комунальні послуги. Вимогливими стали і умови призначення субсидії, що також впливає на кількість субсидіантів. Допомога не може бути призначена непрацюючим без поважних причин. Також заробітчанам, або ж тим, хто знаходиться за кордоном понад 60 діб. Це стосується і членів сімей заявників.

При виконавчому комітеті працює постійна комісія, яка розглядає суперечливі випадки нарахування державної адресної допомоги. Зазвичай, позитивно вирішуються питання для мешканців віддалених сіл чи районів, де немає роботи. Позитивну відповідь дають і тим особам, які зареєстровані в одному, але фактично проживають в іншому місці. Минулого року за рішенням комісії призначили 2 532 субсидії, у 2017 році – 1 863.

«Також змінилися норми споживання. Протягом останніх двох років вони зменшуються. Це всі відчувають: і по пільгах, і по субсидіях. Особливо проблемні – норми по газу. А на це літо – ще й по воді. Постійно було 4 куб м, зараз – 3,5 куб м», – акцентує увагу Олена Стоянчук.

За останній рік проблеми також спіткали підприємства-надавачі комунальних послуг. Дехто споживав фактично менший за наданий їм обсяг комунальних послуг (так звана переплата). У такому випадку невикористані кошти підприємства мусили повернути до держави, що викликало неабияке незадоволення у людей. Як зазначила начальник УПСЗН, ситуацію врегулювали міністерським листом. Документ дозволив абонентам використовувати дані енергоносіїв у наступних місяцях. Тобто, заощаджувати. З лютого 2019 року розпочався новий етап забезпечення субсидією – монетизація. Це стало черговим випробуванням для підприємств, адже люди використовують надані гроші на власний розсуд. І не завжди – на сплату «комуналки». У разі надходження такої інформації до УПСЗН абонента переводять на спеціальний ощадбанківський рахунок, на якому кошти не монетизуються і напряму йдуть до надавача послуг.

Ситуацію прокоментував міський голова Володимир Коваленко: «Субсидія показала, з одного боку, реальний стан забезпечення наших мешканців. З іншого – велика кількість проблем виникла у комунальних підприємствах. Їхня дохідна частина зменшилася, бо дехто не може або не хоче використовувати ці кошти за призначенням. Наразі важливо проводити якомога масштабнішу роз’яснювальну роботу, тісніше спілкуватися з мешканцями, аби уникнути непорозумінь. І звісно, надавати всю можливу допомогу».

[SvenSoftSocialShareButtons] Коментування і розміщення посилань заборонено.

Коментарі закриті.