ПРОФІЛЬНА ШКОЛА: ВЕЛІННЯ ЧАСУ.

Важливим напрямом нової української школи є реформування структур середньої освіти, які забезпечують перехід до профільного навчання. Відтепер, по закінченню 9 класу, учні можуть поглиблено вивчати необхідний їм предмет не тільки в професійному ліцеї чи коледжі.

Чинним освітнім законодавством передбачено створення академічного ліцею на базі старшої школи, один з яких 1 вересня відкриє свої двері й у Новій Каховці.

За статистикою, у Новій Каховці 15% випускників (після 9 класу) йдуть до професійно-технічних училищ, 35% – до коледжів або технікумів, 50% – залишаються у школі. З них вищу освіту планують отримувати 35-40% учнів.

За академічного напряму учні 10-х класів матимуть змогу впродовж року змінити навчальний профіль. Окрім того, старшокласникам пропонують широку автономію при виборі навчальних предметів і рівнів їхньої складності. Про це сказав заступник міського голови Володимир Сироватка на щорічній педагогічній конференції. Як куратор освітніх перетворень, він розповів про підсумки загальнообласної зустрічі педагогів.

Літній період для освітян був напруженим – тривало оновлення та ремонти у багатьох освітніх закладах. Володимир Сироватка подякував всім педагогічним колективам, які створили належні умови для навчання дітей.

Водночас, він наголосив на актуальності профільного навчання: «Щодо найкращого варіанту профільного навчання ми дискутували з 2017 року. У нас було розуміння: скільки нам потрібно шкіл, гімназій, ліцеїв. А зараз ми вже втілюємо один з проектів. Директор НКТЕЛ Тетяна Долецька виграла конкурс в обласній раді, і сьогодні закінчуються роботи на третьому поверсі четвертої школи по створенню сучасного закладу профільного навчання. Скомплектовано 4 класи, залишається обладнати два. Завдяки міськво та особисто Лілії Анатоліївні вдалося долучити до робіт волонтерську організацію, яка подбала про додаткові меблі для майбутнього ліцею. Ми повинні мотивувати учнів, щоб вони захотіли піти у нові класи. Щоб батьки зрозуміли, для чого це робиться. Я не виключаю, що у Новій Каховці будуть й інші ліцеї. Я хочу, щоб дитина мала вибір у безоплатному поглибленому вивченні предметів».

Згідно нового освітнього законодавства, для повного державного фінансування в профільній школі повинно бути не менше 100 учнів, які навчаються у 10 класі. Тобто, мережа академічних ліцеїв повинна забезпечити мінімум 3-4 класи на паралелі. Як сказала директор НКТЕЛ Тетяна Долецька,  попри збільшення кількості учнів, у її закладі все ще не вистачає 3 годин для організації повністю безоплатного профільного навчання. «Коли це 4 класи на паралелі, 6 профілів можна забезпечити, не залучаючи батьківські чи інші додаткові кошти», – зазначила вона. Освітянка впевнена: в сучасних умовах профільне навчання вкрай необхідне, однак попередня підготовка у міських школах недостатня. «На середній ланці (5-9 класи) на поглибленому рівні вивчається українська мова тільки в одному навчальному закладі, англійська мова – в трьох, а математика – в одному. Ці сухі цифри вже говорять про те, що планка природничо-математичних дисциплін провалюється, вже починаючи з 5 класу», – коментує Тетяна Євгенівна.

Попит на знання з математики сьогодні один з найвищих. У цьому навчальному році ВНЗ пріоритетними дисциплінами зі ЗНО виставили математику, біологію, англійську мову і фізику. З 241 цьогорічних випускників лише 16% поглиблено вчилися на  природничо-математичному напрямку. Перевагу ж діти віддавали історії (26%) та українській філології (24%), що разом складає половину від усіх випускників. 17% взагалі не вивчали поглиблено жоден предмет. Така система не задовольняє у повній мірі актуальні запити держави.

Пані Тетяна аргументує: «Навчати цим дисциплінам важко, але робити це потрібно. І один з варіантів вирішення – зібрання всіх ресурсів для вивчення природничо-математичних дисциплін в одному навчальному закладі. Потрібні педагоги, матеріально-технічне забезпечення. Один кабінет фізики зараз коштує понад мільйон гривень. І купити його в кожну школу, де є по 2-3 учні, які хочуть вивчати окремий предмет, можливості немає. А закупити все для одного навчального закладу з 20 учнями – можливо».

Вона наголосила – це не є єдиний правильний шлях, а один з найбільш реалістичних на сьогодні варіантів. Абсолютна впевненість є в одному: створення профільного ліцею зможе надавати якісні освітні послуги за запитами учнів.

[SvenSoftSocialShareButtons] Коментування і розміщення посилань заборонено.

Коментарі закриті.