«ЗВІТ ПРО РОБОТУ – ЦЕ ДІАЛОГ З ГРОМАДОЮ»

Щорічний звіт міського голови перед громадою  передбачено Законом України «Про місцеве самоврядування». Прозвітувати можна було б на сторінках газети, або перед великим зібранням громади один раз. Однак Володимир Коваленко вважає, що діалог міського голови і громади повинен бути більш розгорнутим – тому у жовтні та листопаді майже щодня проходить по три-чотири зустрічі з колективами працівників різних сфер життя міста – підприємств, громадських організацій, з педагогами, працівниками культури, молоддю, ветеранами, медиками, спортсменами.

«Я завжди прагну персональної зустрічі з людьми», – говорить Володимир Коваленко. – Щоб, дивлячись в очі людям, розповісти, як планувався розвиток міста на поточний рік, що вдалося зробити, а що пішло не так, як планували, і чому. Кажу відверто про плани, а також – про проблеми, які заважають їх здійснити. Ціную те, що люди чують і розуміють таку відвертість. Задають питання, висловлюють пропозиції. Тоді звіт міського голови має сенс – адже під час такого діалогу ми разом радіємо нашим успіхам, шукаємо шляхи розв’язання  проблем і плануємо завдання розвитку міста на майбутні роки».

Протягом двох тижнів Володимир Коваленко побував у колективах Новокаховського агроколеджу, зустрівся з медичними працівниками, керівниками закладів культури, членами молодіжної ради, спортсменами, працівниками комунальних підприємств, колективами навчальних закладів.

Звертаючись до мешканців, переконував: «Життя – це перелік проблем, які потрібно вирішувати. На території нашої громади ніхто, крім нас, цього не зробить. В нас існує 29 дієвих структур – від депутатського корпусу, фінуправління до комунальних підприємств, які опікуються життям міста і надають послуги.

Триває процес децентралізації. Після завершення всіх розпочатих процедур приєднання до Нової Каховки ми будемо мати 14 населених пунктів у складі ОТГ, 78 тис. населення, 17 шкіл, 24 дитсадка. Наша громада зростає і розташовується вже не тільки на лівому, але й на правому березі Дніпра.

Життя громади потрібно планувати – на місяць, на рік, і на більш віддалений період – 5, 10 років. Наша програма дій – це План соціально-економічного і культурного розвитку міста. Якщо в цьому році щось не вдалося – ми обов’язково повернемося до питання наступного року.

Протягом трьох років йде процес децентралізації, змінюється адміністративно-територіальний устрій країни. Закон про децентралізацію передбачає об’єднання населених пунктів з метою покращення рівня надання мешканцям  соціальних послуг. Багатьом міським головам стало зрозумілим, що в цьому процесі була допущена помилка – бо об’єднання громад не завжди відповідало економічним можливостям надавати таку послугу. В багатьох районах об’єдналися бідні села – і утворили велику, але бідну громаду. Рік тому зрозуміли, що потрібно створювати спроможні громади  навколо успішного міста.

Вісім років я є членом Правління Асоціації міст України, яка об’єднує 843 громади. А 42 міських голови є членами Правління. Очолює Асоціацію міський голова Києва Віталій Кличко, виконавчу дирекцію –  Олександр Слобожан. На засіданні Правління ми були ініціаторами закону про доприєднанння до міст обласного значення. Так і розпочався цей процес – спочатку Дніпрянський старостинський округ, потім – Веселівська сільська рада, по Малокаховці і Козацькому пройдено всі етапи, документи направлені в Херсонську ОДА. Жодну з громад ми не вмовляли – вони самі прийняли таке рішення. Люди дивляться і самі обирають, де їм буде краще, де найбільш комфортним і захищеним буде їх життя в усіх напрямках. А це –  медичні, освітянські, культурні, транспортні, спортивні послуги, можливість працювати і відпочивати.

Основа розвитку будь-якої території – це бюджет, який складається з чотирьох показників: по-перше, податок на доходи фізичних осіб – нині у Нової Каховки цей показник кращий в області. Складові бюджету також –  єдиний податок, акциз, податок на землю. Всі показники перевиконуються, крім акцизного податку – цифри підтверджують, що не всі підакцизні товари – а це цигарки, алкоголь – реалізуються відкрито.

Власні надходження до міського бюджету протягом цього року передбачаються на рівні 320 млн. грн.. Це на 70 млн. більше, ніж у минулому році. Є ще державні субвенції на освіту, медицину, соціальний захист. В цьому році вперше 41,3 млн. грн.. направлено на розвиток міста. Для всіх об’єктів передбачено план реконструкції. У 14-ти школах і 19-ти садках виконано робіт майже на 10 млн. грн.. Близько 6 млн. грн. направлено на потреби закладів охорони здоров’я. Вперше зроблено капітальний ремонт поліклініки №4 в Основі, на який виділили понад 3 млн. грн..

Останні три роки йде реформа в медичній та освітянській галузях. Проблема в тому, що зазначається стратегія, яка повинна мати підґрунтя. Приміром, вирішили створити опорні школи – то потрібно спочатку побудувати дороги, забезпечити транспортом – а потім вже можна звозити дітей.

В нашій громаді школи можуть прийняти 21 тисячу дітей, а навчаються нині 7,5 тис. Але будівлі, незалежно від кількості, потрібно утримувати, подавати світло, воду, тепло. Держава розраховує видатки не на будівлю, а на кількість дітей. Це питання ми ретельно вивчали. В місті працюватимуть всі школи, на базі ЗОШ №4 створюється академічний ліцей. Виконано капітальний ремонт на третьому поверсі – загальна вартість 2,9 млн. грн..

Непросто проходить і медична реформа. Первинна ланка вже відчула – змінились умови праці, зросла зарплата. Вторинна ланка – стаціонарне лікування – досі чекають на зміни. З іншого боку, реформа медицини – це не лише поліпшення умов роботи лікаря, але й покращення рівня послуг для пацієнта. Поки що цих змін не видно. Записатися до лікаря – проблема. Лікар у відпустці – до іншого не потрапиш! Відчувається дефіцит лікарів.

Вкотре повторюю, що навчати і лікувати – це обов’язок держави! Міста лише утримують приміщення, а заробітну плату вчителям і лікарям має платити держава. Але, нажаль, вона це в повній мірі не виконує. На утримання медичної галузі міста МОЗ виділило 49 млн. грн.. А потрібно тільки на заробітну плату 61 млн. Проводились заходи з метою економії коштів. З міського бюджету на заробітну плату лікарям було виділено 2 млн. 130 тис. Ще 4 млн. 200 тис. міський бюджет тримає в резерві – якщо МОЗ ближчим часом не поверне лікарям борги по зарплаті, місту доведеться закривати цей дефіцит з власного бюджету. Крім того, на інші статті витрат лікарів – енергоносії, харчування, медикаменти, паливо – протягом року з бюджету міста направлено  11,5 млн. грн.

На заклади культури в цьому році витратили трохи менше, ніж завжди – близько 1 млн. грн.. Але вдалося вирішити важливі проблемні питання: зроблено опалення в бібліотеці на пр.. Перемоги, 42, завершено ремонт клубу в с. Корсунка, відремонтовані альтанки, зроблено покрівлю в музеї історії. А ближчим часом заплануємо ремонт в картинній галереї. Розпочнуться проектні роботи з реконструкції тильної сторони Палацу культури.

В галузі спорту передбачено цілий перелік робіт. Назву хоча б дві цифри – 14 млн. грн. на стадіон зі штучним покриттям, 972 тис. грн. – ремонт центральної арки на вході до стадіону.

Загалом по місту поступово оновлюється кожен куточок: фонтан перед Літнім театром, площа перед кінотеатром «Юність». Наступного року продовжаться роботи в парковій зоні. На набережній виконано 70% робіт.

Не припиняються дорожні роботи: оновлено вулицю Затишну, завершено роботи на вулиці Дружби, заасфальтовано цілий перелік внутрішньоквартальних проїздів. Щоправда, терміни проведення робіт підкорегували дощі.  Наступного року роботи розпочнуться на вулиці Горького – асфальтування, освітлення, будуть зроблені  велосипедні доріжки.

Здійснено заміну теплотрас по вул. Першотравневій, вул. Затишній. Тут також все за планом. Спочатку ризикнули щодо відключення централізованого опалення – і нині це рятує місто від проблем з проведенням опалювального сезону. Потім перевели віддалені школи і дитсадки на індивідуальне опалення. Дві котельні міста перевели на альтернативне опалення – тепер від газу не залежні. А на теплотрасах замінили труби на менші за діаметром, щоб не втрачати тепло.

Працює програма відновлення ліфтів: в будинку 62а по вул. Букіна минулого року запустили ліфт в другому під’їзді, у жовтні – в першому – вартість робіт 480 тис. грн.. В третьому під’їзді також запрацює ліфт – витрати становитимуть 871 тис. грн.. Своєї черги ще чекатимуть ліфти по пр. Перемоги 3 і 3а.

Є програма озеленення міста – вирізають старі тополі, які не лише руйнуються зсередини, але й викликають алергію під час цвітіння. По вул. Горького на місці спиляних тополь молодь міста висадить молоді деревця. Замість одного зрізаного дерева в Новій Каховці вже не перший рік висаджується по п’ять молодих дерев.

Хочу звернути вашу увагу: місто розвивається, незважаючи на виборчі або інші події в країні. Міська влада працює щороку над тим, щоб Нова Каховка набувала сучасного, охайного, привабливого вигляду, ставала все більш комфортним і перспективним містом. Але якщо ви думаєте, що вся країна розвивається такими темпами і з такими результатами, як Новокаховська ОТГ – ви помиляєтесь. Нажаль, не всі громади нині можуть порадіти таким можливостям для розвитку територій. Те, що ми робимо з вами в нашій громаді, позитивно характеризує нас як людей, що піклуються про місто і добросовісно виконують свої професійні завдання. Дякую всім, хто розуміє наші прагнення і долучається до спільної роботи».

Міський голова Володимир Коваленко продовжує звітувати перед громадою про роботу міської влади протягом 2019 року. Відповіді на запитання, які надійшли йому від мешканців міста під час зустрічей, будуть розміщені в наступному номері газети «Говорить Нова Каховка», який вийде друком 12 листопада.

[SvenSoftSocialShareButtons] Коментування і розміщення посилань заборонено.

Коментарі закриті.