МІСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ: СИТУАЦІЮ ПОКРАЩИЛИ НОВІ АВТОБУСИ

Серйозна розмова щодо проблем транспортного перевезення і шляхів їх розв’язання відбулася 10 січня у виконкомі. Засідання провів заступник міського голови Олег Тарабака. В обговоренні актуального питання взяли участь начальник відділу галузей економіки Тетяна Мандебура, начальник відділу податків і зборів з фізичних осіб Новокаховської ОДПІ Сергій Зищук, депутати міської ради Олександр Афанасьєв, Віталій Кубатко, Олена Михайлова, Наталія Марченко, начальник інспекції у справах захисту прав споживачів Антоніна Прокопенко.

До розмови запросили перевізників. Однак ФОП Віталій Перетятько на засіданні не був – вирушив у відрядження, замість себе направив на зустріч бухгалтера і головного механіка.

МАРШРУТНА МЕРЕЖА ГРОМАДИ

Тетяна Мандебура проаналізувала роботу пасажирського транспорту міста за минулий 2019 рік. Нагадала: маршрутна мережа громади – це 8 міських і 7 приміських маршрутів. Внутрішні перевезення здійснюють в звичайному режимі та режимі маршрутного таксі. У зв’язку з нерентабельністю, три міські маршрути тимчасово не обслуговуються – це №11 «Проспект Перемоги-вул. Французька», №13 «Ц.Основа-дачі «Труд», №17 «Дитяча поліклініка – Овочевий оптовий ринок».

Маршрутна мережа постійно вдосконалюється, у весняно-літній період надаються додаткові автобуси на «дачні» маршрути, вносяться корективи до розкладу руху автобусів – додаткові рейси до городів «Южні» та садових товариств «Дружба», «Сокіл», та до Корсунських дач. На прохання працівників ТОВ «ЗКЕМ» та Новокаховської філії «Швейна фабрика «ВІД» організовано під’їзд автобусів маршруту «Вул.Зорге – супермаркет «Оскар» до прохідної ТОВ  «ЗКЕМ» о 6.30 та 16.40.

Організовано доставку школярів сільських населених пунктів до навчальних закладів – двома власними та 5-ма орендованими шкільними автобусами. Щодня до шкіл підвозять 360 учнів та вчителів. Безоплатно їздять 38 школярів, що проживають на дачах с/т «Дружба». ТОВ «Каховське АТП 16506» згідно домовленості надаватиме пільговий проїзд до Таврійського навчально-реабілітаційного центру 15-ти дітям з обмеженими фізичними можливостями.

Впроваджується система контролю за рухом громадського транспорту. На всі транспортні засобі перевізників встановлені GPS-трекери. Організатор перевезень – виконком, а також кожен перевізник мають доступ до програмного комплексу DoZor, а мешканці ОТГ – до мобільного додатку DoZor Citi.

Право на безкоштовний проїзд в громадському транспорті мають 24 категорії громадян, а це – 21 тис. мешканців Новокаховської ОТГ. Щодня КП Автоцентр» та ФОП Перетятько В.В. здійснюють перевезення пільговиків за окремими графіками – на кожному маршруті від 4 до 6 пільгових рейсів, в маршрутних таксі – 2-3 пільговики за рейс. Починаючи з червня, в розкладі руху на маршруті «Мікрорайон «Східний» – мікрорайон «Сокіл» передбачені 4 пільгових рейси.

З 2016 року в Державному бюджеті немає субвенції на компенсацію витрат перевізникам за пільгові перевезення. Тому кошти на пільговий проїзд надає міський бюджет. У 2019 році ця сума сягнула 2 млн. 989,1 тис. грн. Станом на 31.12.2019 для  КП «Автоцентр» перераховано 2 млн. 897 тис. 159 грн., для ФОП Перетятько В.В. – 92 тис. грн..

СКІЛЬКИ КОШТУЄ ПРОЇЗД?

пасажирів і багажу автобусами виконком затвердив 18.12.2018 року (рішення №495): міське сполучення – 5 грн., маршрути «Ринок-Рефдепо», «Східний» – «Сокіл» – 8 грн., «Ринок – Плодове» – 7 грн., в приміському сполученні – «Н.Каховка –Маслівка», «Н.Каховка- Корсунка» – 62 коп. за 1 км (без ПДВ), на маршрутах «Н.Каховка – Дніпряни», «Н.Каховка – Тополівка» – 80 коп. за 1 км.

ОНОВЛЕННЯ АВТОПАРКУ

Для поліпшення якості надання послуг та зменшення витрат на утримання автобусів, за кошти міського бюджету для КП «Автоцентр» у квітні 2019 року придбано новий автобус «Форд» за 1 млн. 345 тис. грн. (17 місць), у вересні 2019 року – автобус середньої місткості вартістю 2 млн. 158 тис. грн.. У 2020 році заплановано придбання ще двох нових автобусів великої місткості.

ХТО НАДАЄ ПОСЛУГИ З ПЕРЕВЕЗЕННЯ?

Це два перевізники – пасажирське КП «Автоцентр» (6 приміських та 3 міських маршрути) і ФОП Перетятько Віталій (5 міських і один приміський маршрут).

НА ЩО СКАРЖАТЬСЯ ПАСАЖИРИ?

У 2019 році робочою групою по контролю за роботою автотранспорту проведено 34 перевірки, перевірили 286 одиниць транспорту. Про результати перевірок складені акти, які направлені перевізникам для усунення порушень. «Автоцентру» звернули увагу на недотримання водіями графіків руху на маршрутах: «Ринок-Дніпряни», «Вул.Зорге – супермаркет «Оскар», а також виведення на рейс автобусів малої місткості – через поломку великих автобусів та відсутність резерву транспорту.

Але це ще, як то кажуть, «квіточки», у порівнянні зі скаргами і порушеннями, які допустив ФОП Віталій Перетятько. Як зазначила Тетяна Мандебура, перевізник дозволяє собі систематичне порушення умов угод, і перелік цих порушень вражає! Це і використання на маршруті транспортних засобів в меншій кількості, ніж передбачено угодою: на маршрутах №7, №15 і №16 перевезення здійснюється 2-ма автобусами, а в понеділок – лише одним. Маршрут №11 взагалі не обслуговується! Перевізник самовільно замінює руховий склад: на маршрутах «Ринок – «Сокіл», «Ринок-Плодове», «Нова Каховка – Дніпряни» пасажири змушені тіснитися в автобусах на 12 і 18 посадкових місць. Водії порушують правила обслуговування пасажирів – не надають квитки за оплачений проїзд, відмовляють у пільговому перевезенні. Перевізник не дотримується графіка руху і порушує інтервали руху між рейсами. Допускає зриви рейсів через залучення автобусів до перевезення школярів. Санітарний і технічний стан самих автобусів – жахливий: нерідко під час руху самовільно відкриваються двері! В салонах відсутня інформація для пасажирів. Крім того, перевізник самовільно припинив обслуговування маршруту №11 «Проспект Перемоги –вул. Французька».

Всі факти порушення розкладу руху підтверджені системою супутникового моніторингу «DoZor”. Підприємцю неодноразово направлялися акти перевірок з вимогою усунути недоліки і порушення, але ситуація не змінилася. Тим часом, до виконкому продовжують надходити скарги від пасажирів. Як повідомила Тетяна Мандебура,  у 2019 році надійшло 8 письмових скарг – одна на КП «Автоцентр», 7 – на ПП Перетятька В.В. (грубість водіїв, незадовільна якість надання послуг, некоректна поведінка). Щоправда, їх менше, ніж у 2018 – тоді було 30 скарг.

На проблеми із якістю надання послуги звернула увагу депутат Олена Михайлова: санітарний стан автобусів жахливий – немиті вікна, брудні поручні, сміття на підлозі в салоні – навіть зранку!

Депутат Віталій Кубатко зауважив: скарги надходять не вперше. Але систематичні порушення не усуваються. Депутати апелювали до обласної Транспортної інспекції – можливо вона вплине на ситуацію. І поцікавились: як міська влада може вплинути на перевізників – в першу чергу приватних? Олена Михайлова нагадала: якщо протягом року тричі фіксується порушення перевізником умов угоди – така угода розривається. «В минулому році ми обговорювали цю тему. Перевізникам, які допускають порушення, висловили зауваження – і отримали обіцянку виправити ситуацію. Минуло півроку, рік…Але взагалі нічого не змінилося! Ситуація лише погіршується! Це потрібно «рубити» в самому початку. А ми знову даємо шанс, знову когось вмовляємо, попереджаємо…Ми маємо терміново вирішити питання, бо пасажирське перевезення – дуже важлива послуга для мешканців. І своє обурення люди направляють на адресу міської влади, депутатів. Може краще передати цю послугу комунальному підприємству?».

Профільний заступник Олег Тарабака підтвердив: по КП «Автоцентр» зауважень стало набагато менше – завдяки придбанню нового транспорту. Цим шляхом влада піде і в цьому році – до депутатів звернуться з проханням виділення коштів на подальшого оновлення автопарку.

«Нові автобуси відчутно покращили ситуацію. У приватного перевізника, очевидно, немає коштів на оновлення», – погодився депутат Олександр Афанасьєв. – По Дніпрянському маршруту – мільйон зауважень. Такі автобуси не передбачені для перевезення людей. Їх вже потрібно здавати на металобрухт. Люди не задоволені графіком роботи, просять узгодити маршрут – коли нижньою, коли верхньою вулицею. Автобус в місто йде двома дорогами – і люди не знають, на яку їм бігти».

«Є велика проблема по Дніпрянському маршруту, по «Ринок-Сокіл». Ми направили йому вже дві вимоги усунути ці порушення. Є проблема по Плодовому – маршрут взагалі не працює. Хто дозволив його знімати, коли буде відновлено рух. Власник пояснює, що один автобус на ремонті, його водій – на лікарняному. А п’ять автобусів стоять без водіїв». Присутній на нараді головний механік підприємства це підтвердив. На Плодове автобус не ходить з 1 січня 2020 року.

«Що нам сказати людям? Що вам цей маршрут не вигідний?», – запитав Олег Тарабака у представників  ФОП Перетятько. Ті пообіцяли: маршрут на Плодове запрацює з 15 січня. Як підтвердила Тетяна Мандебура, перевізник свою обіцянку виконав.

ВОДІЙ ОТРИМУЄ МЕНШЕ «МІНІМАЛКИ»?

Викликає запитання і фінансова ситуація приватного перевізника. Начальник відділу ОДПІ Сергій Зищук повідомив: згідно звіту за 3 квартал у КП «Автоцентр» працює 38 найманих працівників, середня зарплата – 5 тис. 920 грн., сплачено 478 тис.330 грн. ПДФО.

У ФОП Перетятько – за 3 квартал: 14 працівників, з них 10 працівників чомусь отримували зарплату менше мінімальної. Середня зарплата – 3 тис. 72 грн.. 80 коп. У звіті за листопад 2019 року – 14 працівників, з них менше мінімальної отримують 4 робітника. За 9 місяців валовий дохід становить 1 млн. 289 тис. грн.. У 2018 році він становив 2 млн. 236 тис. За словами бухгалтера, менше «мінімалки» отримують працівники, які працюють неповний день –  це один водій, два двірника і озеленювач…

Підсумовуючи обговорення, Олег Тарабака зауважив: перевізники повинні, незважаючи на вік автобусів, доглядати транспорт. Якщо водій прибирає в салоні, дбає про його санітарний стан – буде порядок. «Не можна зранку виводити на лінію немиті і неприбрані автобуси», – обурюється профільний заступник. Щодо ФОП Перетятька – учасники наради поцікавилися: коли автобуси вийдуть на маршрути? Ця дата буде відправною точкою подальшої розмови. Якщо ситуація не зміниться – нехай перевізник нарікає сам на себе! Нині з 13 його автобусів на рейсі – від сили 4-5.

ОСТАННЄ ПОПЕРЕДЖЕННЯ

«Перевізник, на роботу якого надійшло найбільше нарікань, сьогодні вже має ображатися сам на себе», – підсумував почуте під час наради Олег Тарабака. – Життя все більше підтверджує: в місті на перевезеннях має працювати комунальне підприємство. Тоді якість послуги буде вищою, буде порядок. Бо місто зможе підтримати підприємство фінансово, але й спитати за якість послуг. Нині в багатьох містах України заради цього починають створювати КП».

Депутати міської ради висловили переконання: ситуація може змінитися на краще, якщо пустити на рейси нові автобуси і підвищити зарплату водіям.  Вже у цьому році в міському бюджеті передбачені кошти на оновлення автопарку КП «Автоцентр». Депутати наполягають – робити це потрібно якнайшвидше, тому готові розглянути питання про виділення додаткових коштів.

                                                                                                                                                                                                Вікторія РАЄВСЬКА

[SvenSoftSocialShareButtons] Коментування і розміщення посилань заборонено.

Коментарі закриті.